프로그램
SESSION 3 ~
Couchbase Server for Speed and Scale with Interactive Applications
Perry Krug | CouchBase
Perry Krug is a Solutions Architect at Couchbase working with customers in all capacities to aid in their experiences with Couchbase. He has been with Couchbase for 2 years, and has been working with high performance caching and database systems for over 6.
When developing web or mobile applications for today, system architects need to be ready for a few new challenges. Users expect their application data to be available immediately from multiple 'screens'. Data engineers are asked to size the system to its need, but be ready to scale it by doubling or tripling (or more) the size of the system with very little time to make architectural changes and zero downtime to the application.
To meet these new challenges architects and data engineers are using new databases such as Couchbase Server, a document-oriented 'NoSQL' database. Simplifying the interface not only makes it easier for developers to work with the system, but it also makes it possible to scale the database as needed.
One recent example is OMGPOP's Draw Something, a Pictionary-like game that broke all records when it went viral and skyrocketed to more than 50 million downloads and billions of drawings within a few weeks of launch. Other examples include Couchbase Server for Ad Targeting (AOL Advertising and Chango) or in content deployments (NHN and Starbucks).
This session focuses on the data management challenges encountered in these kinds of interactive applications and how to address them. Couchbase Inc.'s Perry Krug will talk about how Couchbase Server handles the need for simple, fast, elastic data services in these deployments. He will also share some of the unique characteristics of Couchbase's implementation of map-reduce for managing large scale distributed indexes.
인터렉티브 어플리케이션을 위한 빠르고 확장 가능한 카우치베이스 서버
페리 크러그는 카우치베이스의 솔루션 아키텍트로써 유저의 경험성을 높이는 작업을 한다. 그는 지난 2년간 카우치베이스에 몸담으며 지난 6년 동안 고성능 캐싱과 데이터 베이스시스템을 개발하였다.
현재 사용되는 웹이나 모바일 어플리케이션 개발 시 시스템 아키텍트는 새로운 어려움에 맞설 준비를 해야 한다. 유저는 그들의 어플리케이션 데이터가 즉시 다양한 스크린에서 접근 가능하길 기대한다. 따라서 데이터 엔지니어는 유저들의 요구에 맞게 시스템 사이징을 해야 함과 동시에 아주 짧은 시간에 아키텍트를 수정하여 제로 다운타임의 어플리케이션 실행을 하며 시스템의 사이즈를 2배 내지는 3배로 확장하도록 해야 한다.
이러한 어려움을 해결하기 위해 아키텍트와 데이터 엔지니어는 카우치베이스 서버 (다큐먼트 기반의 ‘NoSQL’ 데이터베이스)를 사용한다. 인터페이스를 단순화하는 것은 개발자가 시스템을 다루기가 쉬워질 뿐만 아니라 데이터베이스를 원하는 만큼 확장할 수 있게 한다.
한 예로OMGPOP의 Draw Something 이라는 어플리케이션이 있다. 이것은 Pictionary (역자: 그림을 그려 퀴즈를 푸는 게임) 같은 게임으로써 입 소문이 나며 출시 몇 주 만에5000만 이상의 다운로드와 수 십억 개의 그림 수를 기록했다. 또 다른 예는 Ad Targeting (AOL Advertising and Chango)용 카우치베이스 서버와 NHN 과 Starbucks의 in content deployment을 들 수 있다.
본 세션은 이러한 종류의 인터렉티브 어플리케이션을 사용함에 있어 맞게 되는 데이터관리의 어려움과 해결방안을 다룬다. 카우치베이스의 페리 크러그는 카우치베이스 서버가 이러한 deployment 내에서의 간단하고 빠르고 유동적인 데이터 서비스에 대한 요구에 어떻게 부합하는지를 다룰 것이다. 그는 이러한 deployment의 데이터 모델, 개발, 관리에 대해 얘기 할 예정이다.